Wil je jong talent aantrekken en enthousiasmeren voor de koude- en klimaattechniek? Overweeg dan om TikTok in te zetten als promotiemiddel! TikTok biedt een unieke kans om op een creatieve en interactieve manier de veelzijdigheid en kansen binnen onze branche te laten zien.
Waarom TikTok gebruiken voor promotie?
- Groot bereik: TikTok heeft miljoenen gebruikers, vooral jongeren, die je kunt bereiken met korte boeiende video’s.
- Creatieve content: Met TikTok kun je op een speelse manier laten zien hoe leuk en uitdagend werken in de koude- en klimaattechniek is.
- Interactie: TikTok biedt de mogelijkheid om direct in contact te komen met potentiële nieuwe medewerkers en om hun vragen te beantwoorden.
Hoe kun je TikTok inzetten?
Maak korte video’s waarin je de dagelijkse werkzaamheden binnen jouw bedrijf laat zien, interviews met enthousiaste medewerkers houdt of uitleg geeft over interessante projecten. Wees creatief en verdiep je in de doelgroep. Gebruik hashtags zoals bijvoorbeeld #kiesvoorkoudetechniek, #coolingmatters, #klimaattechniek, #warmtepompmen, #proudtobekoud om je video’s vindbaar te maken voor een breed publiek.
NVKL beheert een TikTok account onder de naam Koos Koeltechniek. Hier worden uiteraard ook onze Kies voor Koudetechniek promotievideo’s gedeeld. Maar ook andere kleine filmpjes van installaties/buitenunits die wij tegenkomen. We willen hier vooral mee laten zien hoe veelzijdig de branche is, en dat je ons overal tegen komt. (Zelfs op vakantie). Heb je zelf geen account of heb je gewoon een leuk filmpje van installaties in de koude- en klimaattechniek van max 10 seconden dat op dit account gedeeld mag worden? Stuur het filmpje dan onder vermelding van ‘filmpje voor Koos’ naar onze Projectmanager Onderwijs & Arbeidsmarkt Brenda Witzier via brenda@nvkl.nl. Doe mee en maak impact!