Garantie

Kwaliteit en professionaliteit zijn gegarandeerd als je zaken doet met een NVKL-erkende installateur. Als je een geschil hebt met een NVKL-installateur kun je als particulier of bedrijf terecht bij de stichting Geschillencommissie.

Heb je een klacht over een product of dienst en kom je er met het bedrijf niet uit? Dan kun je een geschillencommissie inschakelen. Een geschillencommissie adviseert, bemiddelt of doet een uitspraak. Een geschillencommissie geeft bindend advies en kan worden vastgelegd in een vaststellingsovereenkomst.

Downloads

Benieuwd naar de geschillenregelingen en de gedragscode waar de NVKL-installateurs zich aan moeten committeren? Download onderstaande geschillenregelingen. Ook te vinden via nvkl.nl/downloads:

nvkl-erkende installateurs

Alleen de installateurs die lid zijn van NVKL voeren het exclusieve NVKL-kwaliteitslabel. Een erkend installateur herken je aan één van onze kwaliteitslabels: het kwaliteitslabel ‘Koudetechniek’ en/of het kwaliteitslabel ‘Klimaatbeheersing’. De installateurs moeten voldoen aan de criteria van de NVKL-erkenning. Zo moeten zij tweejaarlijkse audit ondergaan door een onafhankelijke certificeringsinstelling die beoordeeld of zij nog voldoen aan de eisen. NVKL heeft het volste vertrouwen in haar installateurs en durft een goed eindresultaat te garanderen door het oprichten van een geschillenregeling voor zowel bedrijven als particulieren.

Twee geschillenregelingen

NVKL heeft twee geschillenregelingen, de geschillenregeling voor particulieren (airconditioning) en de geschillenregeling voor zakelijke transacties voor zowel koudetechniek als klimaatbeheersing. De geschillenreglementen voor zowel zakelijk als particulier zijn te downloaden op deze pagina.

Voor de zakelijke geschillencommissie geldt: “De in artikel 26 lid 2 van het reglement genoemde nakomingsgarantie bedraagt maximaal € 5.500 per bindend advies”

Gedragscode

Een man een man, een woord een woord. De NVKL-gedragscode is iets waar we in geloven. De gedragscode is de moderne vertaling van degelijke waarden waar we als leden voor staan. Alle leden van NVKL, zowel leveranciers als installateurs en aanverwante bedrijven, moeten zich houden aan de NVKL-gedragscode.

Geschil melden?

Heb je een klacht dan kun je contact opnemen met: Stichting Geschillencommissie Airconditioning, Stichting Geschillencommissie Koude en Klimaat (zakelijk), Stichting Geschillencommissies voor Beroep en Bedrijf. Voor meer informatie neem contact op met NVKL, wij helpen je graag.