Geschillenregeling & gedragscode

Geschillenregeling & gedragscode 2017-11-30T19:02:32+00:00

KWALITEIT

In 2010 hebben we met de introductie van de NVKL-erkenning gekozen voor kwaliteit.
Daarbij zijn twee instrumenten van belang. In de eerste plaats de geschillenregeling voor particuliere en zakelijke overeenkomst waar alle NVKL-leden zich aan moeten conformeren. Ten tweede de gedragscode met normen en waarden waar we als verenigde leden achter staan.

Geschillenregeling

De NVKL heeft twee geschillenregelingen, de geschillenregeling voor particulieren (airconditioning) en de geschillenregeling voor zakelijke transacties voor zowel koudetechniek als klimaatbeheersing. Als NVKL-installateur kunt u de geschillenregelingen gebruiken als marketinginstrument naar uw klant. Het laat zien dat u voor kwaliteit en professionaliteit staat en niet bang bent voor onafhankelijke geschillenbemiddeling.
Ook kunt u zelf een beroep doen op de geschillenreglement als u een geschil heeft met uw klant.

De geschillenreglementen voor zowel zakelijk als particulier zijn hieronder te downloaden. Ook vindt u een brochure die u kan helpen een eigen klachtenprocedure op te stellen.

Geschillencommissies

Stichting Geschillencommissie
Aircondtioning

Stichting Geschillencommissies (zakelijk)
postbus 90600, 2509 LP Den Haag, tel. 070 – 310 5310

Gedragscode

Een man een man, een woord een woord. De NVKL-gedragscode is iets waar we in geloven. De NVKL-gedragscode is de moderne vertaling van degelijke waarden waar we als NVKL-leden voor staan. Het is een wezenlijk onderdeel van het NVKL-lidmaatschap. Alle leden van de NVKL, zowel leveranciers als installateurs en aanverwante bedrijven, moeten zich houden aan de NVKL-gedragscode.

Downloads

Downloads & producten

De NVKL heeft een aantal tools ontwikkeld die voor alle leden te gebruiken zijn. Klik hier voor het volledige overzicht.

Vind een NVKL-lid

Op zoek naar een erkend installateur of leverancier? Zoek per categorie of bij u in de buurt. Ga naar onze bedrijvengids.